Text/Translation Gerhard Kaučić, Anna Lydia Huber (Dr. phil., MSc, born 1959, Age 62, 2021)
European Philosophers, Writers, Feminists, deconstructed Hegelians, Translators, Mediators, Cyclists, Freeriders, Bicycle Travellers, Enduro Bikers, Ecomobilists, Survivors
Philosophical Practitioners/Practical Philosophy, Analytical Philosophy of Language, Deconstruction, Philosophical Practice Vienna Austria Europe
Europäische PhilosophIn, SchriftstellerIn, FeministIn, dekonstruierte HegelianerIn, ÜbersetzerIn, MediatorIn, RadfahrerIn, FreeriderIn, Radreisende/r, Enduro-BikerIn, ÖkomobilistIn, Überlebende/r
Philosophische PraktikerIn/Praktische Philosophie, Sprachanalytische Philosophie, Dekonstruktion, Philosophische Praxis Wien Österreich Europa
Gerhard Kaučić, - Head of a Grammatological Philosophical Practice since 1989 in Vienna and beyond
(( Blog-Posting „Hate Speech Part 1“ - approach, English translation (published:
06-09-2016) , - original text, full text (3 parts), in German, see blogPost „Haß-Sprech,Haß – Rede, Hassgesellschaft, Hasspolitik, Part1 and 2“ and see blogPost „Haß-SprechPart 3 Zur Frage der Demokratie(fähigkeit)“,- published: 03-09-2016 ))
Österreichischer Philosoph, Europäischer Philosoph, Schriftsteller, Feminist, Hegelianer, Übersetzer
Mediator
Freerider, Radreisender, Enduro-Biker
Ökomobilist, Überlebender
Philosophischer Praktiker/Praktische Philosophie
Sprachanalytische Philosophie
Dekonstruktion
Philosophische Praxis Wien Österreich Europa
Gerhard Kaučić (Dr. phil., born 1959, Age 61, 2020)
To contact us, please use only these emails:
g.kaucic[at]chello.at and gack@chello.at
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Dr. Gerhard Kaučić (geb. 1959), Philosophische Praxis Wien 1989 ff.
PP, - von einer neuen Kryptologie zu einer anasemischen Retranskription sämtlicher Konzepte
Philosoph des Denkens der Différance, Philosophie der Différance, Praxis der Différance, Arbeit(!) der Différance
( lies dazu "Die différance", - in: Jacques Derrida: Randgänge der Philosophie, Passagen Verlag, Wien 1988, S. 29-52 )
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Anna Lydia Huber,
Autorin, Mediatorin, Philosophin (Alter, 61, 2020)
Europäische
Philosophin, Schriftstellerin, Mediatorin (MSc), Feministin, Ex-Managerin
(Software-Haus in Wien, Managerin und Prokuristin, Kollektivprokura),
Freeriderin, Enduro-Bikerin, Radreisende, leidenschaftliche Wild-CamperIn,
Überlebende, Mutter von drei Kindern
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Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax (*1959), Philosophischer Praktiker und Leiter einer Grammatologischen Philosophischen Praxis in Wien seit 1989 |
Dr. Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax (*1959), Philosopher, Writer, Philosophical Practitioner, Vienna, Austria, Europe
SPRACHE, DENKEN, PHILOSOPHIE, UBW: ............. GASTFREUNDSCHAFT PHILOSOPHISCHE PRAXIS ......
PHILOSOPHISCHE PRAXIS WIEN PHILOSOPHISCHE PRAXIS ÖSTERREICH PHILOSOPHISCHE PRAXIS OESTERREICH EUROPA
Grammatologische Philosophische Praxis, Gerhard Kaucic / Djay PhilPrax, Wien
Philosophischer Praktiker, Grammatologe, Autor, Radfahrer, Ökomobilist, der Philosoph als Radfahrer, der Philosoph als Radfahrender, der Philosoph als Fahrender, der Philosoph als Bewegter und Bewegender, der Philosoph als Scout ....... trace ....... Spur ....... Grammatologie Dekonstruktion
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Freerider, Enduro-Biker (s works), Mountainbiker, Reiseradler, Tourenradler, Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax(*1959), Philosoph, , - Philosophischer Praktiker, Grammatologe, Schriftsteller, Autor, - Radfahrer, Mountainbiker, Rennradfahrer, Faltradfahrer, Ökomobilist, -
der Philosoph als Radfahrer, der Philosoph als Radfahrender, der Philosoph als Fahrender, der Philosoph als Bewegter und Bewegender, der Philosoph als Scout ....... trace ....... Spur ....... Grammatologie .......... Dekonstruktion |
Kürzlich (März 2023) beim Ausmisten unserer Wiener Wohnung gefundene Erinnerungsnotizen samt Foto aus dem Jahr 2011
Erinnerungen annotiert in alphabetischer Schrift, Anrisse zu vielerlei Geschichten aus unserem Leben, auch zu unserem Liebesleben …
Wienerwald, rauf zur "Mostalm", Herbst , MTB, Ende Okt. 2011
Gerhard Kaucic, Philosophische Praxis, Wienerwald, Wald, häufig;
"Wienerwald"
, - einer meiner Lieblingswälder für kleine und größere Wanderungen, Spaziergänge, Denkwege, Unterholzbeobachtungen, Flanierereien, Unterhaltungen, Liebes-Spiele, Ball-Spiele, Radtouren in jahreszeitlich wechselnder Farb- , Licht- und Duftkomposition und erfrischender Luft sowie jedes Mal neu erwachender Lebenslust bzw Lebensfreude .......
woran ich beim Bergradeln/Mountainbiken heute denken mußte (beinahe sowas wie ein "Tagtraum"?) ......... an erfreuliche wie auch angstmachende Ereignisse und Personen meiner Schulzeit ...
… manche Namen sind mir bergauf aus diversen Gründen wie z. B. Blockaden in diesen schweißtreibenden Momenten nicht ins Tagesbewußtsein gekommen
Gerhard Kaučić, unterwegs zu einer Philosophischen Praxis am Tulbinger Kogel (Berghotel Tulbingerkogel), Wienerwald, Wald, häufig;
"Wienerwald"
, - einer meiner Lieblingswälder für kleine und größere Wanderungen, Spaziergänge, Denkwege, Unterholzbeobachtungen, Flanierereien, Unterhaltungen, Liebes-Spiele, Ball-Spiele, Radtouren in jahreszeitlich wechselnder Farb- , Licht- und Duftkomposition und erfrischender Luft sowie jedes Mal neu erwachender Lebenslust bzw Lebensfreude .......
woran ich beim Bergradeln heute denken mußte ........ (manche Namen sind mir bergauf aus diversen Gründen wie z. B. Blockaden in diesen schweißtreibenden Momenten nicht ins Tagesbewußtsein gekommen) .......
1. Semester, 1. Seminar an der Uni, 1. Seminararbeit, andere interessante Seminararbeiten, z. B. zu Heinrich Wittenwilers "Ring" , ( unter Einbeziehung der roten und grünen Farbmarkierungen an den Zeilenrändern für die Interpretation des Textes ), eine intelligente und spannende Textanalyse bei und mit Ulrich Müller; .....
bes. anstrengend und inspirierend das Seminar "Die 1848er Revolution in der Literatur der Zeit" bei Prof. Ernst Hanisch; ....der mein politisches und geschichtswissenschaftliches und vor allem geschichtstheoretisches Denken zu schärfen wußte; .......
............ ich, .....aus der österreichischen Provinz kommend,... bin heute noch erstaunt ,..... welch wunderbare Menschen ich nach und nach kennenlernen durfte ! .....
Um nur .....die "Ungewöhnlichsten” .....unter den vielen zu nennen : ..... Robert Jungk, Ernest Borneman, Bruno Kreisky, Jeanne Hersch, Georg Schmid, Leo Truchlar, Marianne Fritz, Karl Schwarzenberg, Margarete Schütte-Lihotzky, Gianni Vattimo, Luce Irigaray , Agnes Heller, Ruth Klüger, Jean-François Lyotard, Peter Eisenman, Peter Engelmann, Michael Turnheim, Siegfried J. Schmidt, Manfred Schneider,
Hélène Cixous und die, .....die mich am allermeisten ...v e r w a n d e l t ... haben, - .....Hans Wollschläger.... und..... ...Jacques Derrida !.....
Ich danke ihnen allen und werde sie immer als meine "Herzgewächse” in mir wissen. So wie meine Lieben, die mit mir leben ! ...... ..... Warum mir das gerade heute wieder einmal alles ins Bewußtsein getreten ist ?.....
vielleicht der Anstrengung wegen..........wohl eine Art "Everest” - Tagtraum .....
(vgl. dazu Rousseau, E.T.A. Hoffmann, Jean Paul, Poe, Bloch, Freud, Reich, Lacan, Kofman, Derrida, Heinz, Ruhs, Weber, Turnheim, .....Shakespeare, Joyce, Dj. Barnes, A. Schmidt, R. Federman, Vl. Sorokin, W. Grond, L. Ujvary, G. Steinwachs, F. Mayröcker, H. Cixous..... et alii...);
..."medeis apsychologikos eisito" ....( Wollschläger, "Herzgewächse") .... "Die Postkarte von Sokrates bis an Freud und jenseits" ..... "Dissemination" ....."Derrière le miroir" (Derrida)...... "/S/E/M/EI/ON/ /A/OR/IST/I/CON/ oder zur Autobiographie Sem Schauns" (Concic-Kaucic)..............
...............Wienerwald.........Wald......Holzwege.....
"Derrière le miroir" (Jacques Derrida) ........" Semeion ....................Aoristicon"....." /S/E/M/EI/ON/ /A/OR/IST/I/CON/ " (Cončić-Kaučić)
der Philosoph als Radfahrer, der Philosoph als Radfahrender, der Philosoph als Fahrender, der Philosoph als Bewegter und Bewegender, der Philosoph als Scout ....... trace ....... Spur ....... Grammatologie .......... Dekonstruktion
Anna Lydia Huber ( * 1959 ) Gerhard Kaučić |
Anna Lydia Huber ( * 1959 ) Gerhard Kaučić
eine lange Geschichte der Freundschaft
a long history of friendship a long story
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Most of all I like to "cycle around", - to preserve my "soul", my mood, my reflexes, my mind, my health and "the world" !
Anna Lydia Huber & Gerhard Kaucic
auf Reisen, hier im Bild in der Region Thaya in Niederösterreich im Juli 2020, hernach March, Donau, Inn, Salzach, Region Großglockner, Region Hochkönig, Region Dachstein
Most of all I like to "cycle around", - to preserve my "soul", my mood, my reflexes, my mind, my health and "the world" !
In the long run the probably(!) the only possible(!) and probably(!) the only imaginable(!), because under inclusion of all factors known to us logically derivable and thus perhaps realistic rescue of the earth as a living planet and the preservation of body and life and lust for life and thus the further witness of time, life, work and history !!!
(( Translation into English, Gerhard Kaučić (Dr. phil., born 1959, Age 61, 2020),
European Philosopher, Writer, Feminist, deconstructed Hegelian, Translator, Mediator, Freerider, Bicycle Traveller, Enduro Biker, Ecomobilist, Survivor, Philosophical Practitioner/Practical Philosophy, Deconstruction, Philosophical Practice, Vienna, Austria, Europe
Europäischer Philosoph, Schriftsteller, Feminist, dekonstruierter Hegelianer, Übersetzer, Mediator, Freerider, Radreisender, Enduro-Biker, Ökomobilist, Überlebender, Philosophischer Praktiker/Praktische Philosophie, Dekonstruktion, Philosophische Praxis, Wien Österreich Europa ))
and cf.: Blogpost „Enduro Sport(s) Fun Sublimity“
und vgl. auch: Blogpost „ ENDURO Sport Fun Erhabenheit“
Blogpost: Was ist Philosophische Praxis? (I) Teil 1 / Part 1
Blogpost: Was ist Philosophische Praxis? (II) Teil 2 / Part 2
Blogpost: Was ist Philosophische Praxis? (III) Teil 3 / Part 3
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Anna Lydia Huber, downhill Waldgebiet nahe Windischhütte unweit von Wien |
Radfahren in Wien ! Mountainbiken in Wien und anderswo ! Radfahren und Abenteuer Philosophie ! Abenteuer Philosophische Praxis!
Freudensprünge! |
Anna Lydia Huber, downhill Waldgebiet nahe Windischhütte
unweit von Wien ( Anfahrt via Prater, Donauinsel, Kahlenberg, Weidling nahe Klosterneuburg, Trailpark Weidlingbach, Windischhütte und retour nach Hause, - insgesamt etwa 80 km, einige 100e Höhenmeter, Single-Trails, allerhand genußvoll zu fahrende Kurven in der Flowline, eine Menge Steine und gut zu meisternde Wurzeln und hernach wieder rasant zu pedalierender Asphalt mit einem 38er Kettenblatt )
Anna Lydia Huber und Gerhard Kaučić nach gut drei Stunden im Sattel (65 km bereits pedaliert an diesem Vormittag, 115 km an diesem heißen Tag werden es insgesamt) bei einem guten vegetarischen Essen und einem guten Glas Wein und besonders wichtig viel viel Wasser und einem guten Kaffee zum Abschluß des Essens
Anna Lydia Huber and Gerhard Kaučić after a good three hours in the saddle (65 km already pedaled this morning, 115 km in total on this hot day) with a good vegetarian meal and a good glass of wine and especially important lots of water and a good coffee to finish the meal

Anna Lydia Huber und Gerhard Kaučić nach gut drei Stunden im Sattel (65 km bereits pedaliert an diesem Vormittag, 115 km an diesem heißen Tag werden es insgesamt) bei einem guten vegetarischen Essen und einem guten Glas Wein und besonders wichtig viel viel Wasser und einem guten Kaffee zum Abschluß des Essens
Anna Lydia Huber and Gerhard Kaučić after a good three hours in the saddle (65 km already pedaled this morning, 115 km in total on this hot day) with a good vegetarian meal and a good glass of wine and especially important lots of water and a good coffee to finish the meal
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Anna Lydia Huber (b. 1959, Philosophin, Freeriderin, Radreisende/Bike traveler) |
Gerhard Kaučić & Anna Lydia Huber auf Tour
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Gerhard Kaučić & Anna Lydia Huber auf Tour mit Leichtzeltplane und Schlafsack |
Gerhard Kaučić & Anna Lydia Huber on tour with light tent tarp and sleeping bag
der Philosoph als Radfahrer, der Philosoph als Radfahrender, der Philosoph als Fahrender, der Philosoph als Bewegter und Bewegender, der Philosoph als Scout ....... trace ....... Spur ....... Grammatologie .......... Dekonstruktion
Zuerst und vor allem noch einmal zu >was könnte "Philosophieren heute" besagen< ! Was und wie wäre eine angemessene Denkpraxis heute.
Worin >ist<(!) Philosophie heute denkbar und wodurch bzw woheraus ist das, was wir mit Philosophie je unterschiedlich meinen, zu praktizieren.
Der Begriff(!) Différance stellt den Menschen in gewissem Sinne in Frage und zeichnet dadurch die Geschichte des Lebens überhaupt.
Noch einmal zum Humanismus als Logozentrismus bzw Phonologozentrismus.
Derrida zeigt, daß die traditionell hierarchische Anordnung der beiden Bestandteile des Z e i c h e n s dekonstruktiv verkehrt werden muß. Bis hinein in die moderne Sprachwissenschaft wird nämlich die ideelle Bedeutung eines Zeichens, S i g n i f i k a t (die Vorstellung) genannt, dem materiellen Träger der Bedeutung, S i g n i f i k a n t (das Laut – oder Schriftbild) genannt, übergeordnet. Stets wird versucht, den äußerlichen Signifikanten, die Schrift, auf ein transzendentales Signifikat hin auszurichten.
Jedes Signifikat (Die Vorstellung!) befindet sich aber (laut Derrida) „immer schon in der Position des Signifikanten“ (Derrida, Grammatologie, S. 129).
Es kann keine Bedeutung geben und keinen Sinn, der der Verräumlichung und Verzeitlichung sowie dem differentiellen Spiel der Signifikantenbeziehungen entgehen könnte.
Die Schrift ist nach dieser Definition Zeichen von Zeichen, Signifikant von Signifikanten.
Mit dieser Verkehrung soll vor allem gezeigt werden, daß die Materialität des Signifikanten zum Sinn nicht etwa nachträglich und äußerlich hinzutritt, sondern umgekehrt, daß der Sinn E f f e k t einer immer schon n a c h t r ä g l i c h e n Signifikation ist. Derrida hat auf diese Weise das Verhältnis von Sprache und Schrift neuformuliert und umformuliert.
Durch Derridas Transformation des Schriftbegriffs geht dieser über den der Sprache hinaus und begreift diesen mit ein.
Aus all dem folgt ein völlig neues, weil mehrfach transformiertes Verständnis und Ereignis von T e x t.
Einem solchen Text(verständnis) ist das „Wesen“, die Praxis der Dekonstruktion, inhärent, also „ein-geschrieben“ (vgl. Derrida, Freud und der Schauplatz der Schrift bzw Freuds „Wunderblock“).
Das Denken der Differänz/différance ist die inhärente Praxis der „Dekonstruktion“.
Es geht darum, es geht mir in meiner Philosophischen Praxis
(( und dazu gehört das Gespräch in dieser, aber auch meine/unsere Schreibpraxis vorher und nachher einer jeden Setzung / Sitzung(!) ))
immer darum, Texte (geschrieben, gesprochen oder Darstellungen(!) z. B. technischer, künstlerischer, ökonomischer, politischer, institutioneller Art) in ihrer inneren Struktur und in ihrem Zusammenwirken mit anderen Texten zu erfassen.
Die Texte sind nicht nur zu analysieren und zu interpretieren, sondern durch die Praxis der Dekonstruktion ihrer Konflikthaftigkeit, ihrer Aggressivität, ihrer verdeckt mitgeführten Gehalte und Intentionen zu enttarnen.
Gemeint ist die Sichtbarmachung der Doppelheit des gleichzeitigen An- und Abwesendsein(!) von Wahrheit.
Wir äußern Sätze gewollter analytischer Wahrheit und verdrängen dadurch gleichzeitig andere eventuale Wahrheits- oder Unwahrheitssätze.
Jacques Derrida beschreibt mit der Erfindung seiner D i f f é r a n c e den Prozeß des Lebens (cf. Teaser, dt. u. engl.), in dem der Mensch ein Spezialfall ist, ein einzigartiger Fall. Ein Zufall fast und doch ab einer gewissen zurückgelegten Strecke an Prozessen physikalischer, chemischer und dann neurologischer Art dann zunehmend stringenter, definierter, festgelegter.
Wo liegt der Grenzübergang vom Tier zum Menschen?
Das ist spannend und aufregend. Gibt es überhaupt so etwas wie eine Grenzziehungsmöglichkeit?!
Ich stelle diese Frage ganz ohne die Absicht, den Menschen zum Tier machen zu wollen.
Wir sind tier – lich, aber eben nicht tierisch allein. Und was heißt hier T i e r ! ( in diesem Blog,- vgl. mein BlogPosting "Tierphilosophie" !!! )
Tiere sind! Sind viele verschiedene Individuen! Und jedes Tier für sich einzigartig !!!
Und manche Tiere besitzen sogar sogenannte menschliche Eigenschaften wie Gedächtnisinhalte, Technikvermögen, spezielles Können, Schlußfolgerungsfähigkeit, Liebe, Kommunikation u.a.! Und teilweise sogar Bewußtsein!
Jacques Derridas Phonologozentrismus bedeutet unter anderem, daß jeder Humanismus logozentristisch ist und jede Metaphysik ein Humanismus sei.
Auch wenn das bis heute die meisten Philosophen und Philosophinnen nicht gerne hören wollen.
Der Humanismus als Metaphysik ist der Feind der Tiere.
Der Feind der Tiere und schließlich auch der Feind der Menschen.
Ich kann jetzt hier(!) nicht alles aufrollen (das geht uns immer so!), schauen Sie meine Tierphilosophie im Blog an, - lesen Sie Derridas Arbeiten dazu und achten Sie auf den „Sünden“(!) – Katalog, - meine rote Liste zur „kommenden Demokratie“! (Stichwort „Artensterben“, „Klimawandel“, … etc.; immer zu finden im Anhang eines jeden Postings in roter Schrift, engl. u. dt.).
Wenn die Grammatologie „nicht eine Wissenschaft vom Menschen sein kann“ , dann genau deshalb, „weil sie von Anfang an die für sie grundlegende Frage nach dem Namen des Menschen stellt“ (J. Derrida, Grammatologie, Frf. 1974, S. 148).
in English:
First, lastly and foremost to >what could "philosophize today" mean< ! What and how would an adequate thinking practice be today.
In what >is<(!) philosophy conceivable today and what or out of what is what we mean by philosophy to practice differently.
The term(!) Différance questions man in a certain sense and thereby draws the history of life in general.
Once again to humanism as logocentrism or phonologocentrism.
Derrida shows that the traditional hierarchical arrangement of the two components of the Sign must be reversed deconstructively. Even in modern linguistics, the ideological meaning of a sign, called S i g n i f i e d (imagination), is superior to the material carrier of meaning, called S i g n i f i e r (sound or writing). The attempt is always made to direct the external signifier, writing, towards a transcendental signified.
Think of what we said before about religion, God and man. Cf. you in addition: http://disseminationsdjayphilpraxkaucic.blogspot.co.at/2017/04/religion-und-gesellschaft-teil-2.html
Each signified (The Imagination!) is however (according to Derrida) "always already in the position of the signifier" (Derrida, Grammatologie, p. 129).
There can be no meaning and no sense that could escape the spatialization and temporalization as well as the differential play of signifier relations.
According to this definition, writing is a sign of signs, a signifier of signifiers.
The purpose of this reversal is above all to show that the materiality of the signifier does not add to the meaning retrospectively and externally, but vice versa, that the meaning is the effect of an always subsequent / belated signification. Derrida has thus reformulated and reformulated the relationship between language and writing.
Through Derrida's transformation of the concept of writing, it goes beyond the concept of language and includes it.
From all this follows a completely new understanding and event of T e x t, because it has been transformed several times.
The "essence", the practice of deconstruction, is inherent in such a text (understanding), thus "inscribed" (cf. Derrida, Freud und der Schauplatz der Schrift or Freud's "Wunderblock").
The thinking of difference/différance is the inherent practice of "deconstruction".
My philosophical practice is always about understanding texts (written, spoken or representations (!) e.g. technical, artistic, economic, political, institutional) in their inner structure and in their interaction with other texts.
The texts are not only to be analyzed and interpreted, but to be uncovered through the practice of deconstructing their conflict, their aggressiveness, their hidden contents and intentions.
What is meant is the visualization of the duality of the simultaneous presence and absence (!) of truth.
We express sentences of deliberate analytical truth and at the same time displace other possible sentences of truth or falsehood.
Jacques Derrida describes with the invention of his D i f f é r a n c e the process of life (cf. Teaser), in which man / human being is a special case, a unique case. A coincidence almost and yet from a certain distance covered in processes of a physical, chemical and then neurological nature then increasingly more stringent, more defined, more fixed.
Where is the border crossing from animal to human?
This is fascinating and exciting. Is there such a thing as a possibility to draw the line?
I ask this question completely without the intention to make man an animal.
We are animal - light, but not animal alone. And what does animal mean here! (in this Blog, - see my BlogPosting animal philosophy!!! )
Animals are! Are many different individuals! And every animal is unique !!!
And some animals even possess so-called human characteristics like memory contents, technical ability, special ability, conclusion ability, love, communication etc.! And partly even consciousness!
Jacques Derridas phonologocentrism means among other things that every humanism is logocentric and every metaphysics is a humanism.
Even if most philosophers do not want to hear that until today.
Humanism as metaphysics is the enemy of animals.
The enemy of animals and finally also the enemy of humans.
I can't roll everything up here(!) now (it's always like this for us!), look at my animal philosophy in the blog, - read Derrida's work on it and pay attention to the "Sins"(!) - catalogue, - my red list on "coming democracy"! (keyword "species extinction", "climate change", ... etc.; always to be found in the appendix of each posting in red letters, English and German).
If grammatology "cannot be a science of mankind", then it is precisely because, "from the very beginning, it poses the fundamental question of the name of the human being" (J. Derrida, Grammatologie, Frf. 1974, p. 148).
PHILOSOPHIE DER GEGENWART PHILOSOPHISCHE PRAXIS
PHILOSOPHISCHE PRAXIS WIEN PHILOSOPHISCHE PRAXIS ÖSTERREICH PHILOSOPHISCHE PRAXIS OESTERREICH EUROPA
Robots Androids Cyborgs as subject Deconstruction
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Affizierung Immunisierung Autoaffektion Autoimmunität
(Original text in German, 2022-02-02)
PHILOSOPHISCHE PRAXIS WIEN PHILOSOPHISCHE PRAXIS ÖSTERREICH PHILOSOPHISCHE PRAXIS OESTERREICH EUROPA
Grammatologische Philosophische Praxis, Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax, Wien
Philosophischer Praktiker, Grammatologe, Autor, Radfahrer, Ökomobilist, der Philosoph als Radfahrer, der Philosoph als Freerider, der Philosoph als Radfahrender, der Philosoph als Fahrender, der Philosoph als Bewegter und Bewegender, der Philosoph als Scout ....... trace ....... Spur ....... Grammatologie différance Dekonstruktion
Gerhard Kaučić (*1959), Leiter einer Philosophischen Praxis seit 29 Jahren in Wien (1989-2018ff.)
Gespräche (etwas über 3000), Analyse, Diskurs, Problematisierung, Identitätsdislokation, Subjektivierung, Formalisierung, Fältelung, Komplizierung, Aporie, Dekonstruktion
mehr vgl.: Was ist philosophische Praxis?
Dr. Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax (*1959), Philosopher, Writer, Philosophical Practitioner, Vienna, Austria, Europe
Gegenwartsphilosophie
Philosophie … Dekonstruktion … „Recht auf Einsicht, oder die Erfindung des anderen“ (cf. J. Derrida, Psyche. Erfindung des Anderen, Wien 2011)
Dr. Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax ( geb. 1959 ), Wien ( Philosophische Praxis 1989 ff. )
Gegenwartsphilosophie
Contemporary
Philosophy
Zur Frage und zum Wort „Dekonstruktion“ vgl. Jacques Derridas „Überlegungen“ in einem „Brief an einen japanischen Freund“ aus dem Jahr 1985, übersetzt ins Deutsche und abgedruckt in: J. Derrida, Psyche. Erfindungen des Anderen II. Wien 2013 (Passagen Vlg.), S. 15 – 22.
„Das Wort „deconstruction“ bezieht, wie jedes andere auch, seinen Bedeutungswert nur von einer Einschreibung in eine Kette möglicher Substitutionen, in das, was man so seelenruhig einen „Kontext“ nennt.“ (ebda., S. 21)
„Allem Anschein zum Trotz ist die Dekonstruktion jedenfalls weder eine Analyse noch eine Kritik … Eine Analyse ist sie insbesondere deshalb nicht, weil die Zerlegung (décomposition) einer Struktur kein Rückgang zum einfachen Element, zu einem nicht weiter zerlegbaren Ursprung ist. Diese Werte, wie der der Analyse, sind selbst der Dekonstruktion unterworfene Philosopheme.“ ( S. 19)
„Die Dekonstruktion hat Statt, sie ist ein Ereignis (événement), das nicht erst auf die Überlegung, das Bewußtsein oder die Organisation des Subjekts, nicht einmal der Moderne, wartet. Es dekonstruiert sich.“ (S. 20)
Philosophie … Dekonstruktion … „Recht auf Einsicht, oder die Erfindung des anderen“ (cf. J. Derrida, Psyche. Erfindung des Anderen, Wien 2011
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Gerhard Kaucic / Djay PhilPrax Philosopher, Writer, Philosophical Practitioner, Blogger, Feminist, Queer Theorist, Deconstruction |
Contemporary
Philosophy
Dr. Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax ( geb. 1959 ), Wien ( Philosophische Praxis 1989 ff. )
Gegenwartsphilosophie
Contemporary
Philosophy
Dr. Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax ( geb. 1959 ), Wien ( Philosophische Praxis 1989 ff. )
Gegenwartsphilosophie
Contemporary
Philosophy
Dr. Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax ( geb. 1959 ), Wien ( Philosophische Praxis 1989 ff. )
Gegenwartsphilosophie
Contemporary
Philosophy
Dr. Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax ( geb. 1959 ), Wien ( Philosophische Praxis 1989 ff. )
Gegenwartsphilosophie
Contemporary
Philosophy
Gegenwartsphilosophie
als
Philosophische Praxis
Dr. Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax ( geb. 1959 ), Wien ( Philosophische Praxis 1989 ff. )
Der Politische Körper
Identitäten
Gesellschaftsphilosophie
..... Zur
Gegenwartsphilosophie ........
philosophischer Praxis ......
Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax (Jg. 1959) Wien (Philosophische Praxis 1989 ff.)
Gerhard Kaučić / Djay PhilPrax
(born in 1959), Philosopher, Writer, deconstruction, grammatology, Philosophical Practitioner, Vienna/Wien/Austria
PHILOSOPHISCHE PRAXIS WIEN PHILOSOPHISCHE PRAXIS ÖSTERREICH PHILOSOPHISCHE PRAXIS OESTERREICH EUROPA
Grammatologische Philosophische Praxis, Gerhard Kaucic / Djay PhilPrax, Wien
Philosophischer Praktiker, Grammatologe, Autor, Radfahrer, Ökomobilist, der Philosoph als Radfahrer, der Philosoph als Radfahrender, der Philosoph als Fahrender, der Philosoph als Bewegter und Bewegender, der Philosoph als Scout ....... trace ....... Spur ....... Grammatologie Dekonstruktion
Erzählungen, Berichte, Analysen, Reflexionen aus der Praxis/aus meiner Philosophischen Praxis
Wien 27 Jahre Praxis Jubiläum (1989-2016) Jubilaeum 27 Jahre PP 2016
PHILOSOPHISCHE PRAXIS GERHARD KAUCIC / DJAY PHILPRAX WIEN ÖSTERREICH EUROPA
Dr. Gerhard Kaucic / Djay PhilPrax (*1959), Philosopher, Writer, Philosophical Practitioner, Vienna, Austria, Europe
Gerhard Kaucic (*1959), Leiter einer Philosophischen Praxis seit 27 Jahren in Wien (1989-2016ff.)
Gespräche (etwas über 2300), Analyse, Diskurs, Problematisierung, Identitätsdislokation, Subjektivierung, Formalisierung, Fältelung, Komplizierung, Aporie, Dekonstruktion
mehr vgl.: Was ist philosophische Praxis?
Dr. Gerhard Kaucic / Djay PhilPrax (*1959), Philosopher, Writer, Philosophical Practitioner, Vienna, Austria, Europe
Kulturphilosoph, Sprachphilosoph, Religionsphilosoph, Politischer Philosoph, Politische Philosophie, Demokratiephilosophie, Religionsphilosophie, Philosophie der Technik und Techné, Technikphilosophie, Sportphilosophie, Pop-Philosophie, Kulturphilosophie, Kunstphilosophie, Philosophie der Kunst und des Körpers, Körperphilosophie, Sprachphilosophie, Dekonstruktion, Poststrukturalist
Philosoph des Denkens der Différance, Philosophie der Différance, Praxis der Différance, Arbeit(!) der Différance
( lies dazu "Die différance", - in: Jacques Derrida: Randgänge der Philosophie, Passagen Verlag, Wien 1988, S. 29-52 )
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Philosophische Praxis als grammatologische philosophische Praxis als österreichische(!) Philosophie der Gegenwart! Philosophie heute. Philosophieren. Dekonstruieren im Gespräch. Dekonstruktion. Deconstruction. Wien, Österreich, Europa, Welt. Regional und global. Im Sinne des Denkens eines "planetarischen Subjekts" (cf. Spivak, weiter unten) mit regionalen, kulturellen Wurzeln. Regional, kontinental, global.
Österreichische Philosophie der Gegenwart. Contemporary austrian philosophy. Philosophien der Gegenwart. PhilosophInnen heute. Österreichische Philosophen und Philosophinnen heute, in der Gegenwart, in Österreich und in der Welt. Die Dekonstruktion als philosophische Praxis und Haltung. Wien, Österreich, Europa, Welt. Geophilosophie. Kritische Geophilosophie. Interkulturelle Philosophie. Intercultural Philosophy, Konvivialismus, Convivialism, Intercultural Philosophy, Multikulturalismus, Multiculturalism, Interkulturalismus, Interculturalism, Kosmopolitanismus, Cosmopolitanism, New Cosmopolitanism, World Philosophy, Weltphilosophie, Interculturality, Interkulturelle Kommunikation, Intercultural Communication, Inkommunikabilität, Incommunicability, individual, familial, lokal, regional, global (!!!???)
Ausgew. neueste Literatur:
Dominic Busch (2016): Rethinking Interculturality Will Require Moral Confessions: Analysing the Debate Among Convivialists, Interculturalists, Cosmopolitanists and Intercultural Communication Scholars.
Interkulturalität neu denken erfordert moralische Bekenntnisse. Die Analyse einer Debatte zwischen Vertreter*innen von Konvivialismus, Interkulturalismus, Kosmopolitismus sowie Autor*innen zur interkulturellen Kommunikation. interculture journal 15/26 (2016)
Centre for Global Cooperation Research (2014): Convivialist Manifesto. A declaration
of interdependence (Global Dialogues 3), with an introduction by Frank Adloff, translated
from the French by Margaret Clarke.
Alexander, B. K. / Arasaratnam, L. A. / Avant-Mier, R. / Durham, A., et al. (2014): Defining and Communicating What “Intercultural” and “Intercultural Communication”Means to Us. Journal of International and Intercultural Communication 7(1), pp. 14-37.
Geophilosophie, Geophilosophy, Ecopsychoanalysis, ( Rousseau, Kant, Nietzsche, Philosophie und Bewegung im Raum, Nietzsches philosophische Geographie, Husserl, Merleau-Ponty, Horkheimer, Adorno, Foucault, Lyotard, Deleuze, Guattari, Derrida, Fr. M. Wimmer, St. Günzel, D. Harvey, K. Schlögel, S. Weigel, B. Neumann, Spivak : Raumtheorien, Geographien, Politiken, Denkweisen, Kommunikationshandlungen, Territorialisierungen, Deterritorialisierungen, Dekonstruktivismen, Konstruktivismen, kritische Geopolitiken(!), Dehierarchisierungen, Verschiebungen, Identitätsdislokationen, Chorologie, hyle/morphe-Strukturen als reelle/nicht reale(!) Momente des Erlebten (Husserl, Derrida), sinnliche(!) in der différance erlebte(!) bzw gestaltete Materie(!),
"planetarisches Subjekt", "animal turn", „spatial turn“, Demokratiephilosophie, Interkulturelle Philosophie, Menschenrechte, Menschenpflichten )
Grammatological
Philosophical Practice Wien Österreich
Europa Vienna Austria Europe
Shortened English
version (translated from German, translators / trans
- lators(!) / Übersetzer(in) / Über-Setzer / Über/Setzer:
Hannah Kaučić, Gerhard
Kaučić)
(( Blog-Posting „Hate Speech Part 1“ - approach, English translation (published: 06-09-2016) , - original text, full text (3 parts), in German, see blogPost „Haß-Sprech,Haß – Rede, Hassgesellschaft, Hasspolitik, Part1 and 2“ and see blogPost „Haß-SprechPart 3 Zur Frage der Demokratie(fähigkeit)“,- published: 03-09-2016 ))
Hate Speech Part 1
Some appealing words:
Valued
earthlings/subjects(!),
you only have one
life!
Liberate yourselves from your selfimposed immaturity (Kant)
and become finished-borns (Theweleit)!
Countless toothless questions!
What do you attribute to your fellow humans!?
Why do you harm them?
What do you do with your words and sentences!
Words do harm! Sentences do harm!
What does a sentence do? What is a sentence? (see my video
on YouTube „Der Satz“ and the teaser from my blog; note: the teaser is only
visible in the web-version)
Take each others’ hands, pinch yourself, maybe you are only
dreaming, pull on your ears! Pull yourself away from the self-harm (of hate)
that inflicts pain on others!
Every harmful (sexist/racist/fascist) expression, every
racist statement, does harm to a person (also physically!) due to a shift in
context, to which it is impossible to respond adequately (on the difference
between react and respond see German version)
The unpredictability of the orientation of the other, the
loss of trust, the loss of naivety/naturality/adequacy of one’s action/reaction
towards each other is greatly disrupted. One is being disturbed!
No context for the appropriate reaction! No orientation!
Frustration! Fear! Feelings of loss and deficiency!
Starting point: Hate
Speech A quarry
Hate speaks (?!)
Sentences! And leaps/steps/bounds! Mental bounds/leaps? Not
sure!
The
massmediatised societies not more than Elias Canettis temporarily homogenised
mass gatherings in panic mode on the street, but in the pseudo-individualised
stream of social media collectives. TV-masses, facebook-reader-masses, twitter
collectives.
One or two snowballs and the hate-avalanche starts rolling.
The eagerness to stir up hatred seems to be contagious. Stirring
up hatred for fun and games. The actual victim is of little importance.
Mainly to give free reins to their rage.
Hate-Speech in reference to a particular victim (women,
female politician, refugees, asylum seekers, homosexuals or anyone who is
different, anyone who is „exposed“(!).
The important thing is the accusation, the denunciation, the
disparagement, the threatening, the stirring up hatred, the thrill of any kind
of witch-hunt. The lies triumph as hate speech. „One“ feels like someone. One
feels strong in the masses of social media.
Regimes of affect/emotion, mechanisms of identification. The
more hate-postings there are, the easier it is for a lot of people to find
themselves in this mediatised mass and „to join the hating,“ to let the murderous
pig out, - so to speak a rejection of the scattered, specific fears that cannot
be expressed that turns into something negative, destructive, staining, - into
the literal writing of sentences of lies, sentences of defamation and sentences
of degradation and destruction.
The verbal ( mainly in written form in social media(!) )
speech of insult and shame as a preliminary stage of each’s fascization.
Verbal-brutalism moving towards an increasing collective
„auto-hypnosis“(!) of disinhibition. Verbally beating the weakend, that’s it,
that makes hungry for more. Hooliganism lights up the horizon!
De-hierarchisation! Vertical tension-maneuvers are being
converted by repeat offenders into horizontal mirroring. Whole collectives of
uninhibited hate-posters (for the most part men!) in the digitalized world of the so called(!) social networks find themselves mirrored as „media stars“(!).
One could (and should?) quote Spinoza and his set theory of
the attempt to educate the masses (Ethik, T. II, Lehrsatz 49, Scholium).
There he asks about the possibilities to cope with the
affects and irrationalisms of the masses through urging for moderation in all
areas and thus to encourage and improve social life.
His mission is to „not hate anyone, not despise anyone, not
mock anyone, not be angry with anyone, not envy anyone,“ no matter what
happens.
Spinoza’s democracy inspires to provide the many ones with
images of reason and to replace what the discourse doesn’t manage with the many
ones who are immune to discourse. Reason-analogemes in the form of images,
rituals and mythologems for a reasonable orientation.
Marshall McLuhan is already watching us!
In Spinoza’s writing, the ghost of the despise of the masses
is shining through, which so many intelectuals are troubled by ( see John Carey: The Intellectuals And The Masses / Hatred against the
masses ).
The mass usually couldn’t put up a fight, except in certain rare
moments in history.
The distance, the dissociation, the alienation of „the
written“ and the half- or uneducated people had already astonished Fichte.
Namely in reversed form, - why so many people, without any apparent (!)
distress would not live up to their potential.
Fichte could not explain why so many, if not to say „most
men could more easily be convinced to consider themselves a piece of lava on
the moon than an I.“
Structures of power, economies and other verticalisms have
not quite yet found their way in the reflections of political discourse. Marx’ ghosts
were waiting on the horizon just now.
Have the masses come around? The hatred of the hated?!
Today many are educated, semi-educated in the latter, only
the economy does not act as expected. The financial oligarchy plays its own
game. As long as politics lets them. Meanwhile, for the time being, more of the
same. Increasing distributional injustice everywhere! Refused opportunities for
a growing diversity/plurality(?). Frustration is growing. Hatred of the elites
is thriving here and there. Unions fail. No pressure from the streets.
Isolation everywhere. No level of organisation. Occupy Wall Street also didn’t
get very far with this. Actions via social media. A globalist organisation and
agenda which exceeds the demand(!) to reduce social inequality, financial
speculation and the economy’s influence on politics, has not yet been
implemented.
On the other side of the political party spectrum are
actions of hatred on social networks. Various politically primitive burps on social
media, only more visible because there is the possibility. From the mostly conservative
and naive/unsophisticated
Wutbürgern/citizens
of anger (!) to the simpleminded fire-raising
populist ideologists from the banker milieu (à la Th. Sarrazin), to the
neo-Nazi coup-talk and others from the careless corner of physical violence
(see my
posting „The attack“ in my blog).
Physical violence and the breeding of hatred is especially
easy where there are possibilities of contributing ideas (keyword right-wing
extremism and Islamism) and possibilities of execution (arms trade, loose laws
on the possession of fire arms, indoctrination, training camps, funding and
funding channels etc.).
Everything that is thinkable, imaginable, dreamable, is
acted out where it’s made possible (spacially, legally, technically) and
because it is not made impossible (educationally, legally, by being part of
something, - a proper and democratically educated member of a democratic
society).
Language is „agency.“ Even the use of language just now.
Language as a figure of agency and agency as a figure of
language.
When we use language, we inevitably cause effects within
ourselves and others. We change and so does the other person, but also the
other – the language.
Hate-Speech can cause the death of the subject if that
„speech“, that language is put into, or can cause, a position of power, - then
this act of speech(!) becomes an articulation of the ruling power and
therefore, a type of reproduction of power (see Chile under Pinochet or
Nazi-Germany).
The history of subservience is (as well) a history of
language and of speaking.
Human development is therefore the main concern of every
democratic society.
(( Blog-Posting „Hate Speech Part 1“ - approach, English translation (published: 06-09-2016) , - original text, full text (3 parts), in German, see blogPost „Haß-Sprech,Haß – Rede, Hassgesellschaft, Hasspolitik, Part1 and 2“ and see blogPost „Haß-SprechPart 3 Zur Frage der Demokratie(fähigkeit)“,- published: 03-09-2016 ))
Blogging, - a
philosophical practice as a political practice of intervention ( you can read
the post “Haß-Sprech“ in full length in the original German version,- in this
blog „Philosophical Practices / Politics / Disseminations“ !)
Grammatological Philosophical Practice Dr. Gerhard Kaucic /
Djay PhilPrax Vienna 1989 et seq.
The
adventure of philosophy The
adventure of the philosophical practice
Global
challenges and a lot of small steps!
Why philosophize?
The desire (!) ( not to be mistaken
with need ! ) leads us to the desire of thinking, the thinking of desire
and the want to get a hold of our „time“, - of the era, our era! (see Teaser!)
The era (!?) of the Post-Anthropocene!?
The desire, the passion (see teaser!), is that which aims at
the present and the non-present and the absent (see teaser!). This keeps us on
our feet. This generates our identity. Philosophizing unites us in dispute,
keeps us in disagreement, also with ourselves, makes us partners of
civilization who want to be understood in their thinking and try to explore.
So why not philosophize?
The
adventure of philosophy The adventure
of the philosophical practice
To contact me, please use only this email: g.kaucic[at]chello.at
Jubiläum (2016) 27 Jahre "Philosophische Praxis Gerhard
Kaucic / Djay PhilPrax" ( Wien / rund um die Welt / Vienna / around the
world )
Jubilee (2016), 27 years ( 1989-2016 ff ) Philosophical
Practice / Jubilee 2016
Dekonstruktion / deconstruction
Gespräche / talks außerhalb u. innerhalb (outdoor / indoor);
To contact me, please use only this email: g.kaucic[at]chello.at
Philosopher, Writer, Philosophical Practitioner, Vienna,
Wien, Austria, Europe
Philosophical Practice weltweit … rund um die Uhr … rund um
die Welt, ... „face à face“, … confidential one-to-one conversation, … around
the clock … around the world
(( Blog-Posting „Hate Speech Part 1“ - approach, English translation (published: 06-09-2016) , - original text, full text (3 parts), in German, see blogPost „Haß-Sprech,Haß – Rede, Hassgesellschaft, Hasspolitik, Part1 and 2“ and see blogPost „Haß-SprechPart 3 Zur Frage der Demokratie(fähigkeit)“,- published: 03-09-2016 ))
(( Blog-Posting „Hate
Speech Part 1“ - approach, translation
in English (published: 06-09-2016) , - original text, full text (3 parts), in German, see blogPost „Haß-Sprech, Haß – Rede, Hassgesellschaft,
Hasspolitik, Part 1 and 2“ and see blogPost
„Haß-Sprech Part 3 Zur Frage der Demokratie(fähigkeit)“,- published: 03-09-2016 ))
(( Blog-Posting „Hate Speech Part 1“ - approach, English translation (published: 06-09-2016) , - original text, full text (3 parts), in German, see blogPost „Haß-Sprech,Haß – Rede, Hassgesellschaft, Hasspolitik, Part1 and 2“ and see blogPost „Haß-SprechPart 3 Zur Frage der Demokratie(fähigkeit)“,- published: 03-09-2016 ))
Post scriptum/after the
bound/Nachsatz:
Post scriptum/after the
bound/Nachsatz:
The tasks of a future democracy/a democracy on the rise/a permanent advent/arrival of democracy/a democracy in the arrival ( Jacques Derrida ), to think
the subject as „planetary“ (cf. G. Ch. Spivak, see teaser, - the teaser from my blog; note: the teaser is only visible in the web-version!), - especially
concerning the great challenges of politics in the 21st century: Utopia (?!) of
reflexive solidarity (Spivak),
borders of a planet (John Bellamy Foster et al. (Ed.): The Ecological Rift:
Capitalism’s War on the Earth, 2011), deconstructive
politics as an ideological-critical reading of the imperial archive,
geopolitics, geopolitical involvement, geopolitical interest driven policy
and/as value policy, power, morals and human rights, analysis of power, gender
and governmentality, teletechnology, political bodies, complexities of rule,
citizenship, parliamentarianism, peace policy, institution building and
institution maintenance, economically correct and fair redistribution of social
wealth, proper management of Migration
(Flüchtlinge, Refugees), …
proper handling of migration (refugees), migration and
capitalism, (colonialism, Kolonialismus,
Imperialismus, Ökonomismus, Postkolonialismus, Postcolonialism,
Dekolonisierung, Eurozentrismus, Neokolonialismus, Antikolonialismen),
Ökonomischer
Imperialismus (angeleitet durch die Neue Institutionenökonomik, die
Transaktionskostenökonomik und die Prinzipal-Agent-Theorie; im Gefolge
des New Public Management treten an die Stelle von Handeln nach Maßgabe
professioneller Ethiken Kontraktmanagement mit Zielvereinbarungen und
anstelle einer Berufsethik Qualitätsmanagement und Benchmarking samt
Controlling und Leistungsrechnung mit all ihren Schattenseiten und
ungeplanten Nebenwirkungen, - vgl. Richard Münch: Globale Eliten, lokale
Autoritäten, Frf. 2009, Suhrkamp, S. 18 vv.ff.),
the world as environment and its destruction, manmade environmental
disasters, shipping, esp. container shipping, pollution of oceans, pollution of soil, greenhouse gases,
temperature rise, shortage of resources, prosperity gap,
population density,
urban development ( e.g. "Gängeviertel" in Hamburg, the initiative
"Komm in die Gänge" stands for discourse and practice of a different
(!) form of urban development and is an example and symbol that gives hope
against gentrification and the destruction of old buildings ),
urban
development towards a green city, urban philosophy, reddening of the city, city
of dreams, madness and society, madness and city, city and sexuality, desire
and city, city as text, city and writing, city as writing, the city and the
divided I, the city and the power, the city and the political, the city as a
mechanism of discipline, the city as a social testing lab, the city and the
philosophical practice with many practices, the world as a city and the other,
water wars, religious wars, climate change, climate consequences, global
warming, nuclear relicts, climate wars, climate catastrophes, civil wars,
„ethnic cleansing“ (!), genocide, violent conflicts, social questions, ecological
questions, planetary principle, tradition history, the question of a global
government (!?), social catastrophes, terrorism, natural disasters, migration,
unstable states, poverty, wealth, corruption, media policy and presence-ideologies,
war and non-war, world order and biopolicy, weapon development, arms delivery,
violent and oppressive power politics, religious fanaticism, party political
fanaticism, terrorism, biodiversity, standardization, factory farming, animal
factories, animal consumption, „meat production“!, animal rights, animal
philosophy,
„animal turn“ (vgl. Anne Peters, Tier-Recht im Zeitalter des
Menschen, - in: Renn/Scherer (Hg.), Das Anthropozän. Zum Stand der Dinge.
Berlin 2015, S. 67ff.),
ethical norms, euthanasia, terminal care, aging, health
and sports, sports and age, ethics and medicine, cyber war, cyber crime,
technology and space, political demarcation, deterritorialization, tourism,
mass media, mass mediality, neoliberalization of the subjects, power,
truth and
passion (vgl.: Gabriele Michalitsch: Die neoliberale Domestizierung des
Subjekts. Von den Leidenschaften zum Kalkül. Campus Verlag, Frankf. a. M. 2006,
bes. S. 29ff. und S. 101ff.),
sex labour, difference and the shaping of the
social ( Antke Engel: Bilder von Sexualität und Ökonomie. Queere kulturelle
Politiken im Neoliberalismus. Bielefeld 2009, S. 138ff. ),
automobility,
digitalia and upbringing, education, unemployment, debt crisis, failing of
democratization, neglect of the common good,
production and consumption (David
Harvey), globalized consumption, market fanaticism, power of the market,
democratization of the market, power of the globally operating financial
markets, education, social policy, urban policy, policy of affordable housing,
youth unemployment, social inequality, exclusion, individuality, sovereignty,
liberalism, egalitarianism, limits of growth, mobility, traffic and
communication, ecology, freedom, justice, interests of corporate groups,
turbo-capitalism, global tax culture, international tax evasion, tax fraud, Drogierungsverhalten, drug laws, drug culture, the own
and the foreign, fascism, antisemitism, racism, sexism, human trafficking,
modern slavery (cf.: Kevin Bales, dt. Üs: "Die neue Sklaverei", engl.
V.: K. B., "Disposable People. New Slavery in the Global Economy" und
Hanns Wienold ),
"Neger, Rasse, Rassen-Subjekt, Rassismus, Versklavung,
Sklaverei, Massenversklavung in der Geschichte gestern heute morgen, das
Rassensubjekt/Negro, race, racial subject, racism, enslavement, slavery, mass
slavery in history, yesterday - today - tomorrow, the racial subject"
(( cf.:
Achille Mbembe: Critique de la raison nègre. Paris 2013 ( Orig. fr. ). Achille
Mbembe: Critique of Black Reason. Duke University Press Books 2017 (transl.,
Laurent Dubois). Achille Mbembe: Kritik der schwarzen Vernunft. Berlin, Suhrkamp,
2014 (ÜS aus d. Franz., Michael
Bischoff). )),
arms trade, private purchase of weapons, possession of
weapons, increase in complexity, knowledge generation, urbanization and
population growth, democracy deficit, sustainability crisis, green energy,
energy regime, energy crisis, legitimization crisis, territoriality,
agricultural policy, fishing policy, famine (cf. Jean Ziegler),
famine and
capitalism, „the right to food“
(( human right, UN-social covenant, Article 11 (1) and (2);
human dignity ( primary normative principle of human rights, ethical principle,
"dignitas" (Cicero), the "idea of the good" (Plato),
fundamental „equal worth of all human beings“ (Kant), protection of the human
dignity in Article 2 of the Treaty on European Union )),
need of land, land grabbing, land robbery, justice, human
rights, decolonization of thinking, policy of displacement, solidarity across
class, race, and national boundaries (Mohanty, passim),
just policy as a policy
of strengthening the weak
(( zum planetarischen
Subjekt cf. Gayatri Chakravorty Spivak: Imperative zur Neuerfindung des
Planeten - Imperatives to Re-Imagine the Planet (hg. v. Willi Goetschel
engl./dt.). Wien 2013, 2. Aufl., Passagen Verlag, S. 49vv.ff.
and Charles Taylor: Multiculturalism and the „Politics of
Recognition“. Princeton 1994, p. 28 ))
(( You can read more in the original German version (German, cf. postings, "Haßsprech" part 1,2,3) ! ))
To contact me, please use only this email: g.kaucic[at]chello.at
(( Blog-Posting „Hate
Speech Part 1“ - approach, English translation (published: 06-09-2016) , - original
text, full text (3 parts), in German,
see blogPost „Haß-Sprech, Haß – Rede,
Hassgesellschaft, Hasspolitik, Part 1 and 2“ and see blogPost „Haß-Sprech
Part 3 Zur Frage der
Demokratie(fähigkeit)“,- published:
03-09-2016 ))
(( Blog-Posting „Hate Speech Part 1“ - approach, English translation (published: 06-09-2016) , - original text, full text (3 parts), in German, see blogPost „Haß-Sprech,Haß – Rede, Hassgesellschaft, Hasspolitik, Part1 and 2“ and see blogPost „Haß-SprechPart 3 Zur Frage der Demokratie(fähigkeit)“,- published: 03-09-2016 ))
Gerhard Kaucic / Djay PhilPrax (*1959) Vienna, Austria, Europe, PP 1989ff
Gerhard Kaučić ( Dr. phil. ), Philosophical Practitioner, Writer,
(( philosophical practices face à face )) |
Haß-Sprech, Haß-Rede, Hassgesellschaft, Hasspolitik
(( BlogPost:
Haß-Sprech Part 3 Zur Frage der Demokratie(fähigkeit)
Haß-Sprech Part 3 , - siehe Blog! ))
(( BlogPost:
 |
cf. ggf.
Gerhard Kaucic / Djay PhilPrax (*1959) Vienna, Austria, Europe, PP 1989ff
Gerhard Kaučić ( Dr. phil. ), Philosophical Practitioner, Writer,
(( philosophical practices face à face )) |
Haß-Sprech, Haß-Rede, Hassgesellschaft, Hasspolitik
(( BlogPost:
Haß-Sprech Part 3 Zur Frage der Demokratie(fähigkeit)
Haß-Sprech Part 3 , - siehe Blog! ))
(( BlogPost:
Noch nachgereicht als Gegengift zum Haßsprechvirus:
BlogPost Was ist Dialog?!
http://disseminationsdjayphilpraxkaucic.blogspot.co.at/2016/09/in-einen-dialog-treten-was-ist-ein.html
philosophical practices face à face
„face à face“, … confidential one-to-one conversation, … around the clock … around the world
( cf. Teaser! )
{{{
And again, - to serve as an antidote against the virus of hate speech and generally
as a "poison" (Gift!) against the superficial
frenzy in all respects of our time!!!
Be slow, be
thoughtful, be with each other, be
present, - remember,
- You are present and not entirely present at the same time!, be respectful, be alert,
be kind, be philosophical, ὁ φίλος, η
φίλη, (ho Philos, he Phile), Philosophy , be in friendship, Philo Sophos, Philosophus = friend of wisdom, Philoxenia (hospitality)!, grant
him/her/o to philosophize, be philosophical ....... be in
permanent deconstruction!
φιλοσοφία
philosophía = love of wisdom, - Love takes time! Wisdom
takes time, practice, patience, diligence, intelligence, reading, reflection,
discussion, language! Contact! Love needs
friendship!
„Herzgewächse“!
Heart plants! Heart flowers! Heart sounds! Heart time!
! an antidote against the virus of hate speech, -
and:
the matrix(!) of a grammatological philosophical Practice and
all kinds of dialogues, expressions and
statements, discussions and assertions, speech acts, speech acts of all kinds,
-
study
Grammatological
Philosophical Practice Dr. Gerhard Kaucic / Djay PhilPrax Vienna (established
1989)
face book
script trace Schrift
(
cf. Teaser of my Blog! ) }}}
ΜΗΔΕΙΣ AΦPENÓ-ΠΛHKTOΣ EIΣITΩ
Medeis aphrenoplektos eisito
Niemand ( m / f / o ), der nicht "leidenschaftlich" ist, sollte Eintritt suchen !
No "passion" ( cf. Nietzsche ! Rousseau, Freud, Artaud, Derrida ! ) no entree !
(( Cf. Teaser !!! ))
ΜΗΔΕΙΣ AΨYXOΛOΓIKOΣ EIΣITΩ
Medeis apsychologikos eisito
Let no one unversed in „psychoanalysis“ enter here
ΜΗΔΕΙΣ ΑΓΡΑΜΜATIKÓΣ EIΣITΩ
Medeis agrammatikos eisito
Let no one unversed in „grammatology“ enter here
P A S S I O N / passion / Passagen / phrenoplekt / patheticus / leidenschaftlich / emotional contactions / Empathie / Vertrauen / Pathos / Rührung / Bewegung / Bewegtheit / Berühren, Jacques Derrida ( „Dieser Text hat also mehrere Alter. Von einem Satz zum anderen springt er mitunter über Jahre. Ich hätte mit dem Leser ein Spiel spielen und die Schichten eines Archivs so farblich markieren können.“ cf. Zitat aus „Vorrede“ in: Jacques Derrida: Berühren, Jean-Luc Nancy S. 6 )
:
:
Ich spiele dieses Spiel als Lust und Notwendigkeit und als Lustnotwendigkeit:
EINE VIELLEICHT ! AUCH ! FAST ! SCHON ! LÄCHERLICHE ! "GESTE" !! EINES UEBER DIE JAHRZEHNTE TREUEN ! UND LEIDENSCHAFTLICHEN !! LESERS
siehe/schaue/reflektiere Teaser (des Blogs) und seine Farbmarkierung(en) Farbmarkierungen Farbmarkierungen Farbmarkierung Farbmarkierung Farbmarkierung!
(( kleiner Hinweis / Hint(!):
Das "Book of Kells", Wittenwilers "Ring" etwa, Bildende Kunst, „heilige“(!) Schriften, mittelalterliche rare Prachtexemplare von „Buch“(!), Kompositionen, Sprache(n) / Metaphern wie Sonne>Licht>Erhellung>Aufklärung etc., Architektur (Fassaden und Pläne), Geographische Karten, Globen, korrigierte Schulhefte, Einkaufszettel, Regieanweisungen, Aktenrandnotizen, geheime Akten, vertrauliche Akten, geschwärzte Akten(!), >>> Arno Schmidt "Zettels Traum"(!), Lawrence Sterne "Tristram Shandy"(!), "Rom Blicke"(R. D. Brinkmann), Gerhard Anna Concic-Kaucic "/S/E/M/EI/ON/ /A/OR/IST/I/CON/"(!!!) etc. et cetera !
Alldas und noch mehr sind Objekte, Realien mit Verweisungs-Surplus, signifikative und semantische Überschüsse/Mehrwerte/Mehrwertigkeiten. Zusätzliche Markierungen als zweite und dritte Ebene von Kontextierung und Denotationspotentialien. Farbmarkierung! Farbmarkierungen!
Doppeltes und gedoppeltes Lesen! Vgl. die Seitenlinien zu Beginn von Heinrich Wittenwilers „Ring“. Die Lektüre inkludierend die Farblinien als Interpretatorien zweiter Ebene ermöglichen ganze Textlogikaufhebungen quer und entgegen der ersten simplen Erfassung von Bedeutung und Sinn der Erstlesung!!!
Einen buchstäblichen Sinn/(Bedeutung!) gibt es nicht, - wer das denkt, erliegt der Macht der Gewohnheit und also der eigenen Lektürefaulheit.
Alles, was einen anspricht(!) sollte mindestens siebenmal gelesen werden !!!
Bitte beachten Sie immer die Farbmarkierung / Farbmarkierungen! Besonders die Markierungen im Teaser! Eine zusätzliche Interpretationsebene, Dekonstruktionsebene und Leseverknüpfung! ))
:
:
„Le sens du monde“ (J.-L. Nancy)
Der Sinn der Welt
Die Sinne der Welt
Sense Interlacements Inkommunikabilität
Philosophische Praxis die rätselhafte und verstörende Notwendigkeit
Von Kommunikation
Grammatologische Philosophische Praxis die rätselhafte Notwendigkeit
von Kommunikation
!!! vgl. unbedingt und zuallererst zum Wort „Kommunikation“ und zur Bedeutung und zur Situierung im semantischen Feld von Kommunikation Jacques Derridas „Signatur Ereignis Kontext“ , - in: Randgänge der Philosophie. Wien 1988, S. 291ff. !!!
{{{ Und noch einmal ausdrücklich ans Herz gelegt und nachgereicht als Gegengift zum Haßsprechvirus und generell als "Gift" (-Geschenk!) wider die oberflächliche Raserei in allen Belangen unserer Zeit und unseres viel zu schnellen Lebens!!!
Langsam sein, bedächtig sein, bedenkend sein, miteinander sein, der Differenz gewärtig sein, respektvoll sein, aufmerksam sein, lieb sein, freundlich sein, philo-sophisch sein, Philos sein, Philosophus = Freund der Weisheit sein, Philoxenie (Gastfreundschaft) gewährend sein, philosophierend sein .......
φιλοσοφία philosophía = Liebe zur Weisheit, - Liebe braucht Zeit!
Weisheit braucht Zeit, Übung, Geduld, Fleiß, Intelligenz, Lektüre, Reflexion, Gespräch, Sprache! Berührung! Liebe braucht
Freundschaft!
BlogPost Was ist Dialog?!
http://disseminationsdjayphilpraxkaucic.blogspot.co.at/2016/09/in-einen-dialog-treten-was-ist-ein.html
und:
die Matrix(!) einer jeden grammatologischen philosophischen Praxis und also eines jeden Dialogversuches, - der Inhalt bzw das Ausgesagte des
BlogPost Dekonstruktion. Was ist Dekonstruktion.
http://disseminationsdjayphilpraxkaucic.blogspot.co.at/2016/09/dekonstruktion-was-ist-dekonstruktion.html
( "Dekonstruktion ist
nicht was Du denkst", G. B. )
Grammatological Philosophical Practice Dr. Gerhard Kaucic / Djay PhilPrax Vienna (established 1989)
face book script trace Schrift
( cf. Teaser zum Blog! ) }}}
To contact me, please use only this email: g.kaucic[at]chello.at
Was ist philosophische Praxis?
siehe:
Blogpost: Was ist Philosophische Praxis? (I) Teil 1 / Part 1
Blogpost: Was ist Philosophische Praxis? (II) Teil 2 / Part 2
Blogpost: Was ist Philosophische Praxis? (III) Teil 3 / Part 3
and cf.:
Blogpost „Enduro Sport(s) Fun Sublimity“
und vgl. auch:
Blogpost „ ENDURO Sport Fun Erhabenheit“
... philosophical practices ...
Kontinentale Philosophie (continental philosophy, german philosophy, contemporary austrian philosophy), Europäische Philosophie, Deutsche Philosophie, Französische Philosophie, Österreichische Philosophie, Philosophie Wien/Vienna, Österreich/Austria, Europa/Europe, Deutsche Philosophen heute, Deutschsprachige PhilosophInnen, Österreichische Philosophen/Philosophinnen des 20. Jahrhunderts und des 21. Jh., Philosophen und Philosophinnen der Gegenwart, Philosophierende der Gegenwart in Österreich/Europa und in der Welt